Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland (KVB)
In dit onderzoek monitoren wij onafhankelijk hoe de grootste Nederlandse bedrijven presteren op klantvriendelijkheid en we delen de inzichten met jou.
De contactmomenten en interacties met jouw organisatie noemen we de klantreis of customer journey. Die begint bij de eerste kennismaking en oriëntatie. Dus nog voor een klant een klant is, start de klantreis. Hoe prettiger die reis, liefst zonder vertragingen en verstoringen, des te steviger de band met die klant.
Door de customer journey centraal te stellen weet je als organisatie precies welke interacties en contactpunten cruciaal zijn om klanten te winnen, te behouden en te upgraden. Dat zijn de momenten van de waarheid. Scoor continu goed op die punten en je bouwt steeds verder aan het vertrouwen en de loyaliteit van je klant.
Niemand beter dan de klant zelf kan jou vertellen hoe de klantreis eruit ziet. Met welke verwachtingen start de klant, hoe is de stemming gaandeweg, bereikt de klant eenvoudig het doel?
Onze beproefde methodiek voor het maken van een customer experience map brengt de verschillende contactmomenten haarscherp in beeld. Hierdoor ben je ervan verzekerd dat je vooraf precies weet wat jouw klant nodig heeft, wenst of eist. Met deze unieke informatie heb je alle wapens in handen om bestaande klanten te behouden, ze loyaler te maken en om nieuwe klanten aan te trekken en de conversie voor jouw organisatie te verhogen.
Gerrit Piksen
Teammanager | Expert Customer Insights
Bij Customer Journey Mapping zetten we onder meer speeddates en workshops met jou en je klant op. Dat levert een schat aan informatie op. Hoe het integrale Customer Journey Mapping-traject er voor jouw organisatie precies uit komt te zien, hangt vooral af van jouw specifieke voorkeuren.