Visual Check pre-test
Slaat jouw folder, brief, flyer, mailing of webpagina aan bij je doelgroep? Met de Visual Check testen we of jouw boodschap zijn doel bereikt, nog voordat je hem de wereld in stuurt.
Hoe verzeker je jezelf ervan dat jouw tv-commercial of radiocommercial effectief en succesvol is? Versterkt je commercial wel de binding met het merk, trek je de aandacht en komt je boodschap goed over?
Campagnes om je merkpositie op te bouwen en uit te bouwen kosten veel tijd, moeite en budget. Slechts een derde van de uitingen is effectief. Met add+impact® test je de effectiviteit van je commercial. Dat kan een bestaande commercial zijn. Maar het is beter om vóór de campagnestart een pre-test uit te voeren met een conceptcommercial. Want de informatie uit onze add+impact® pre-test biedt een schat aan informatie om onderbouwde beslissingen te nemen. En om je uiting tijdig aan te passen als dat nodig blijkt. Zo bereikt jouw campagne het gewenste resultaat.
Fred Roodbeen
Principal Consultant
fred.roodbeen@marketresponse.nl
+31 6 22 16 37 75
Het belang van pre-testen is groot. Sterker nog, pre-testen is noodzakelijk. Want consumenten worden dagelijks overladen met reclame-uitingen, kijken steeds meer on demand en zijn kritischer dan ooit over reclame. Dat maakt het moeilijk om jouw boodschap ‘tussen de oren’ te krijgen. Door tv-commercials en radiocommercials te pre-testen voorkom je dat je budget weggooit aan niet-effectieve campagnes. Met pre-testen krijg je feedback van de consument, waardoor je die beter leert begrijpen en waardevolle input krijgt om je commercial te optimaliseren.
Met add+impact® testen we jouw commercial op de volgende vier onderdelen:
Uit de test komt onmiskenbaar naar voren of de uiting voldoet of niet. Dit doen we via een benchmark met ruim 7.000 testen wereldwijd en ruim 500 in Nederland. add+impact® bestaat uit een kwantitatieve en kwalitatieve analyse. In de kwantitatieve analyse gaan we in op de hoofdfactoren aandacht en merkbinding. In de kwalitatieve analyse ontrafelen we vanuit de open respons of de campagne-uiting de juiste boodschap overbrengt. En of de connectie tussen het merk en de uiting sterk genoeg is. Daarnaast analyseren we de sterke en zwakke punten van de uiting.