Klanttevredenheidsonderzoek (KTO)
De beleving van je huidige klanten in kaart brengen en leren wat er beter kan.
Speciaal voor huisartsenposten is er het HAP-Belevingsonderzoek, dat de kwaliteit van de zorg op huisartsenposten structureel meet. Dit onderzoeksmodel ontwikkelde MarketResponse samen met huisartsenposten. Het is dan ook de perfecte manier om de patiëntbeleving in beeld te krijgen.
Huisartsenposten zijn verplicht de patiëntbeleving regelmatig te meten. Met onze jarenlange ervaring in onderzoek naar patiënttevredenheid weten wij als geen ander hoe we die beleving in kaart kunnen brengen. Wij zorgen dat de patiënt daadwerkelijk zijn verhaal kwijt kan. Die verhalen bevatten een schat aan informatie om de zorg te verbeteren.
Het MarketResponse HAP-Belevingsonderzoek meet niet alleen vanuit het perspectief van de patiënt. Wij kijken ook naar de beleving van huisartsen en medewerkers (zowel front- als backoffice). Met een aantal vaste basisvragen en de mogelijkheid om een aantal maatwerkvragen toe te voegen. De HAP-belevingsmonitor levert elk jaar voor de huisartsenposten een waardevolle benchmark op. Het vergelijken van de eigen kwaliteit met de prestaties van andere HAP’s is erg leerzaam en geeft een genuanceerd beeld van de scores.
"*" geeft vereiste velden aan
Voor de huisartsen(posten) die continu een vinger aan de pols willen houden hebben we de HAP-monitor ontwikkeld. Deze monitor bestaat uit verschillende modules die online worden uitgevoerd. Het verschil met de HAP-belevingsmonitor is de frequentie (continu) en de vragenlijsten zijn korter en bondiger. Vanzelfsprekend voldoen ze nog steeds aan de eisen van de HDS en de normen voor de HKZ-certificering.
Zoi Manesi
Senior research consultant
zoi.manesi@marketresponse.nl
+31 6 267 059 37