Klanttevredenheidsonderzoek (KTO)
De beleving van je huidige klanten in kaart brengen en leren wat er beter kan.
Elk jaar doet MarketResponse onderzoek naar de loyaliteit en tevredenheid van klanten van zorgverzekeraars. De Klantenmonitor Zorgverzekeringen geeft een goed beeld van de waardering van de klanten en van de ontwikkeling in tevredenheid. Welke verzekeraar scoort goed, wie zijn de stijgers en dalers?
Het onafhankelijke onderzoek van MarketResponse vraagt klanten om de dienstverlening van de verzekeraars op verschillende onderwerpen te beoordelen. Zoals de ervaring tijdens het contact, de algemene dienstverlening, het vertrouwen in de verzekeraar en de intentie om te blijven als zorgverzekerde. Voor zorgverzekeraars biedt dit een gedetailleerd en actueel beeld van de klantbeleving. Bovendien kunnen zorgverzekeraars een goede vergelijking maken met de collega’s. Wie scoort waarop goed, hoe verhoudt onze waardering zich tot de andere en waar liggen onze verbeterpunten?
De Klantenmonitor Zorgverzekeringen wordt jaarlijks gehouden aan het begin van het jaar. Het is een kwantitatief online onderzoek onder de eigen klanten van zorgverzekeraars. De afgelopen edities namen steeds zo’n 50.000 verzekerden deel aan het onderzoek.
Wolter Kloosterboer
Principal Consultant
wolter.kloosterboer@marketresponse.nl
+31 6 20 61 86 14