Kwalitatief onderzoek
Waarom doen mensen wat ze doen en denken ze wat ze denken?
Marktonderzoek kun je op wel honderd manieren aanpakken. Wat is nu de juiste? Kwantitatief onderzoek wordt algemeen beschouwd als de oermoeder van marktonderzoek. Het levert overzichtelijke feiten en cijfers van doelgroepen, klanten en medewerkers. Uiterst bruikbaar om de actuele stand van zaken, de bewegingen en historische ontwikkelingen helder in kaart te brengen.
Kwantitatief onderzoek is een kwestie van de grote getallen. Voor een gedegen, representatief onderzoek waar je conclusies aan kunt verbinden, heb je een grote groep deelnemers nodig en een flinke respons. Wij weten als geen ander hoe een goed marktonderzoek in elkaar steekt. Hoe je de juiste doelgroepen benadert en zorgt voor een goede respons. Wij hebben ervaren specialisten op het gebied van kwantitatief onderzoek.
MarketResponse beschikt over een groot consumentenpanel en een panel voor zakelijke onderzoeken. Daarnaast hebben we toegang tot een groot publiek voor specifieke marktonderzoeken. Zo doen we bijvoorbeeld al sinds 2007 onderzoek naar het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Daarvoor halen we jaarlijks ruim 50.000 klantwaarderingen op. Uiteraard kunnen we jouw klantenbestand of prospect pool toevoegen aan het onderzoek.
Machiel van de Poll
Teammanager | Senior research consultant
machiel.vandepoll@marketresponse.nl
+31 6 40 00 31 92