Kwantitatief onderzoek
De feiten, cijfers en ontwikkelingen helder in beeld
Met kwalitatief onderzoek wil je verschijnselen en gedragingen begrijpen. Wat het verschil is tussen kwalitatief vs kwantitatief marktonderzoek? Waar kwantitatief onderzoek zich richt zich op het meten van aantallen, duik je bij kwalitatief onderzoek in het wat, waarom en hoe.
Kwalitatief onderzoek uitvoeren onder doelgroepen, klanten, medewerkers, patiënten, wijkbewoners of huurders levert diepgaande inzichten op. Er komt meer bij kijken dan even een interviewtje doen of een focusgroep samenstellen. Onze specialisten in kwalitatief onderzoek hebben veel expertise en ruime ervaring in verschillende branches en expertises.
Waarom doe je kwalitatief onderzoek? Bijvoorbeeld om een onbekend thema of nieuwe doelgroep te verkennen of nieuwe ideeën op te doen. Of je wilt de ratio en het gevoel achter de cijfers weten. Waarom slaat een product of campagne niet aan, waarom gedragen klanten zich zo, hoe krijg ik die specifieke doelgroep in beweging? Met kwalitatief onderzoek uitvoeren kom je dichtbij je doelgroep, je leert die beter kennen en kunt daar gerichte acties aan koppelen.
Als kwalitatief onderzoeksbureau weet MarketResponse als geen ander hoe goed kwalitatief marktonderzoek in elkaar steekt. We zorgen ervoor dat je inzicht krijgt in gedrag en drijfveren van mensen. Daarmee kun je goed inschatten wat scoort en niet scoort bij je doelgroep.
Lotteke van Nimwegen
Teammanager | Director kwalitatief
lotteke.vannimwegen@marketresponse.nl
+31 6 39 75 17 11