Survey Software (SmartAllies)
Online kwalitatieve marktonderzoeksmethoden voor professioneel onderzoek
Als klantgerichte organisatie wil je tevreden klanten. Maar hoe ervaren klanten jouw product, dienstverlening, service of klantencontact? Een jaarlijks klanttevredenheidsonderzoek levert veel informatie op. Maar je mist ook veel. Je hebt diepgaander inzicht nodig om te weten wat er beter kan. En je wilt direct kunnen zien of een aanpassing ook daadwerkelijk leidt tot een hogere tevredenheid.
Een algemeen, jaarlijks klanttevredenheidsonderzoek is prima. Je krijgt hiermee inzicht in de momenten waarop het volgens jouw klanten nog beter kan en die grote invloed hebben op hun algemene tevredenheid en loyaliteit. Bijvoorbeeld het contact met de klantenservice of de levering van je product.
Om jouw prestaties op die momenten van de waarheid te kunnen verbeteren volstaat het niet om één keer per jaar te meten. Je wilt je klant dichter op de huid zitten. Wat kan op details beter, wat loopt op dit moment niet zo lekker? Als je iets aanpast wil je direct feedback. Werkt dit beter, word je hier blijer van? Dus moet je continu en direct feedback verzamelen. MarketResponse heeft hier een instrument voor dat zich al jaren in de praktijk bewijst: Direct Feedback.
Direct Feedback is een complete feedbackoplossing waarmee jouw organisatie gestructureerd de loyaliteit van jouw klanten kan versterken. Snel inzetbaar, makkelijk in te richten, eenvoudig te koppelen aan CRM-systemen en naar wens te filteren. Met een paar muisklikken filter je de informatie naar regio, afdeling of kies je andere invalshoeken.
Met Direct Feedback zit je kort op de interactie met de klant. Aan de hand van een korte vragenlijst beoordelen klanten de recente ervaring met jouw organisatie.
Het klantoordeel zie je direct terug in een gebruiksvriendelijk dashboard. Jouw medewerkers zien direct welke impact zij hebben op de tevredenheid van klanten.
Als manager zie je direct of opvolging heeft plaatsgevonden. Dat maakt Direct Feedback een managementtool om te meten, rapporteren én op te volgen.
Wolter Kloosterboer
Principal Consultant