Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten

De KNLTB kent al haar 1.1 miljoen leden. MarketResponse Geo‑psychografische informatie

01-07-2015

Zo’n 1,1 miljoen Nederlanders slaan regelmatig een balletje op de tennisbaan. Tennis is daarmee de tweede sport van Nederland. Onder 35-plussers is het zelfs de grootste sport. Van al die tennissers, zijn ruim 630.000 personen (via hun vereniging) lid van de KNLTB. Ondanks die positieve cijfers, heeft KNLTB te kampen met dalende ledenaantallen. Niet alle lokale tennisverenigingen ervaren dit al als een probleem. Zij zijn (nog) niet in staat van paraatheid. KNLTB is wel alert en zoekt naar de toegevoegde waarde van een lidmaatschap. Voor tennissers én verenigingen.

7 soorten tennissers

Om te weten wat mensen willen, moet je ze kennen. En dat is precies waar we KNLTB bij hebben geholpen. Op basis van bestaande data hebben we een doelgroepsegmentatie gemaakt. Denk aan het ledenbestand, verenigingsbestand en de MarketResponse geo-psychografische database SmartGIS (BSR op postcodeniveau). Dat leverde zeven soorten tennissers op. Van dynamische tennisfamilies en gezellige recreanten tot stille luxe tennissers.

Communicatiewaaier

Het segmentatiemodel is uitgerold over het hele ledenbestand van de KNLTB en er is een communicatie toolkit ontwikkeld. Deze toolkit helpt om gericht naar de verschillende leden te communiceren. De communicatietoolkit – met als titel ‘Ken jij de KNLTB leden?’ – is opgemaakt in een waaier. Zo hebben medewerkers van KNLTB snel en overzichtelijk alle soorten tennissers en hun behoeften bij de hand. Dit biedt kansen voor een effectieve website, slimme nieuwsbrieven (gedifferentieerd in tone of voice, boodschap, beeld, enz.) en gerichte sponsormailings.

Kansen

Door het segmentatiemodel voor heel Nederland in kaart te brengen, ontstaan kansen voor de lokale tennisverenigingen. Zij weten hoe zij hun verzorgingsgebieden moeten aanspreken om meer leden te werven. Maar dat is de volgende stap…

Wij geven om jouw privacy

Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur- en marketingdoeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kunt je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe je contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als pagina-navigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.