Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten

Inzichten voor
een sterker merk

Brand tracking

Hoe weet je welke merkcommunicatie effectief is? Hoe bepaal je waar je staat met je merk en welk effect je communicatiecampagne heeft? Bereik je de gewenste positie?

Beslissingen baseren op merkdata

Om je merk relevant te houden wil je niet alleen over je product communiceren, maar ook over waar jouw merk voor staat door middel van merkcommunicatie. Tegelijkertijd wil je je boodschap consequent verspreiden over de verschillende kanalen waar je doelgroep zich bevindt. Met brand tracking van MarketResponse meet je merk- en campagne effecten. Als je dat inzicht hebt, kun je je (relatieve) merkpositie bepalen, KPI’s vaststellen en behalen op het gebied van bekendheid, imago, en voorkeur. En je kunt je middelenmix en media-inzet optimaliseren.

Ga fact-based aan de slag en download de Gids Merkgroei

Ga purpose driven en fact-based aan de slag om solide aan duurzame en substantiële groei van jouw merk te werken.

Download hier

Ga fact-based aan de slag en download de Gids Merkgroei.

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*

Hoe zet je je marketingbudget effectief in?

Met brand tracking van MarketResponse kun je beslissingen baseren op data over de merkbekendheid, merkvoorkeur en merkperceptie. In een complex medialandschap heb je geïntegreerde data nodig uit veel verschillende bronnen, denk bijvoorbeeld aan mediabestedingen, social media data en websitebezoeken. Iedere euro telt. Hoe effectief je je marketingbudget inzet kan tot in de verre toekomst bepalend zijn voor hoe je merk presteert.

Hoe brand tracking werkt

  • Met onze brand tracker krijg je inzicht in merk en campagne-effecten.
  • We meten en volgen de merkpositie bij de doelgroep.
  • Dit doen we door het effect in de funnel van kennis, naar houding, naar gedrag te volgen.
  • We toetsen na een campagne de herkenning en hoe aansprekend je communicatie-uitingen zijn.
  • Je krijgt inzicht in je merkpositie, het effect van je campagne en daarmee maak je beslissingen over je media-inzet.

Direct Kennismaken?

Fred Roodbeen
Principal Consultant

fred.roodbeen@marketresponse.nl

+31 6 22 16 37 75