Visual Check pre-test
Slaat jouw folder, brief, flyer, mailing of webpagina aan bij je doelgroep? Met de Visual Check testen we of jouw boodschap zijn doel bereikt, nog voordat je hem de wereld in stuurt.
De wereld om ons heen verandert snel en daarmee verandert ook de context van je merk. Dat heeft dus invloed op de positie die je inneemt als merk. Om relevant en geloofwaardig te blijven is het cruciaal om tijdig en goed te blijven meebewegen in die veranderende context. Stilstand is funest voor je merkpositie. Hoe blijf je op een doordachte manier in beweging?
Een merk heeft twee kanten: inside out en outside in. De inside out-kant is waar je als merk zelf voor staat en is meestal cultuurgedreven. Die vind je vaak terug in de oorspronkelijke missie: de reden waarom de oprichter het bedrijf is gestart. De outside in-kant van je merk geeft aan hoe de buitenwereld tegen je merk aankijkt. Een merk bestaat voor mensen uit een netwerk van associaties
Werken aan je merkpositionering – om relevant en geloofwaardig te blijven – gaat om beide kanten van je merk. Als je weet waar je zelf voor staat – oftewel de why van je merk (volgens de Golden Circle van Simon Sinek) – kun je tot een positionering komen die helemaal eigen is en ook geloofwaardig is. Als je zicht hebt op je why, dan heb je een goed uitgangspunt om, vanuit je eigen kracht, onderscheidend te zijn en te blijven in je markt.
Met MarketResponse kun je op gestructureerde en insights-based manier werk maken van je positionering. Door zowel vanuit je eigen kracht (inside out) als vanuit behoeften (outside in) je positie bij te stellen. MarketResponse ondersteunt je bij je volledige positioneringstrajecten of bij een aantal stappen, afhankelijk van jouw vraag en behoefte. Op een gestructureerde wijze komen we samen tot een onderscheidende en krachtige positionering die je gericht kunt inzetten voor je merkcommunicatie.
Onze gestructureerde aanpak richt zich op zowel de inside out- als de outside in-kant van je merk. Het doel daarbij is om te komen tot een relevante, onderscheidende en geloofwaardige merkpositionering. Samen met jou nemen we de volgende stappen om tot een insights-based positionering te komen:
Lees in de whitepaper hoe je in 6 stappen naar een insights-based merkpositionering gaat.
"*" geeft vereiste velden aan
Een positioneringstraject bestaat uit onderzoek, workshops en consultancy. Daarmee kom je tot een gefundeerde en insights-based positionering voor je merk zodat je direct aan de slag kunt met het (laten) ontwikkelen van je campagne. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact op voor een vrijblijvend gesprek.