De editie van 2020: Terug aan de top
In 2020 kon een bekende winnaar worden gehuldigd. Na een jaar afzien op de tweede plek (net achter de Efteling), was Coolblue in 2020 weer de winnaar. In de toen dertien jaar van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland was dat de derde keer dat Coolblue won. Een knappe prestatie!
De top-3 van 2020: 1. Coolblue (8,53); 2. Burgers Zoo (8,44); 3. Zooplus (8,40). De hele top-10 van dat jaar was een weerzien met bekenden. Voor het eerst in de geschiedenis van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland waren er geen nieuwkomers in de top-10. Alle bedrijven stonden er al eerder in.
Nieuw: goede doelen
De goede doelen zijn in 2020 een nieuwe branche. Een vreemde eend in de commerciële bijt? Eigenlijk niet, ook goede doelen onderscheiden zich met klantvriendelijkheid en proberen de klantbeleving en klantloyaliteit te versterken. De eerste winnaar in deze nieuwe branche van 2020 was CliniClowns. De organisatie scoorde een mooie 8,02, op de voet gevolgd door het Rode Kruis (7,97) en Unicef (7,93).
De ranglijst en achtergronden van 2020. Download KLANT
In magazine KLANT 2020 vind je de ranglijsten en achtergrondinformatie van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2020. Waarom wint Coolblue, hoe scoren de bedrijven per branche, kun je appels met beren vergelijken? En handig om te hebben: de top-75 overall, de 5 koplopers per branche en de historische resultaten. Je kunt KLANT 2020 gratis downloaden.
Download de KLANT 2020
De KLANT is een jaarlijkse uitgave van MarketResponse naar aanleiding van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Je leest hierin alle resultaten van het onderzoek en veel inspiratie over klantgerichtheid.
"*" geeft vereiste velden aan