Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten

Waarom doen mensen wat ze doen en denken ze wat ze denken?

Kwalitatief onderzoek

Hoe leer je je doelgroepen kennen? Als merk en bedrijf wil je inzicht hebben in de feiten en cijfers. Hoe groot zijn specifieke groepen, hoe verhouden die zich tot andere groepen? Maar als je je klanten écht wilt begrijpen, dan kijk je verder. Dan wil je de wat-waarom-en-hoe’s weten. Wat motiveert jouw klanten? Waarom vinden ze iets leuk? Hoe breng je ze in beweging?

Kwantitatief onderzoek doe je voor de feiten en cijfers. Kwalitatief onderzoek brengt de percepties en gedragingen van mensen in beeld. Met die inzichten kun je als organisatie je doelgroepen echt leren kennen in een continu veranderende wereld.

We weten aan welke knoppen je moet draaien

MarketResponse duikt als kwalitatief onderzoeksbureau nog een laag dieper in het wezen van je doelgroepen. We laten ons inspireren door de drijfveren en het gedrag van mensen. Alleen wanneer je inzicht hebt in beide, en dus inzicht hebt in welke aspecten gedrag bewust en onbewust beïnvloeden, weet je aan welke knoppen je moet draaien om de doelgroep op de juiste manier te raken, relevanter en betekenisvoller voor ze te zijn.

We weten ook hoe we tot de kern kunnen komen. Wat mensen zeggen en doen zijn namelijk vaak verschillende dingen. Wij beschikken over een toolkit gevuld met creatieve en visuele technieken en toepasbare modellen die helpen deze bias te ondervangen. Ook leggen we de lat hoog en gaan we voor strategische proposities die mensen niet alleen in het hoofd, maar ook in het hart raken. Wij leveren inspirerende, onweerstaanbare en vooral praktische output en zijn pas tevreden als we de kern raken.

Van onderzoek naar gerichte actie

Doordat je met kwalitatief marktonderzoek heel dichtbij bij je doelgroep komt en je deze beter leert kennen, kun je daar gerichte acties aan koppelen. Van klein tot groot: van mensen meer laten bewegen, helpen kiezen van hun zorgverzekeraar tot het ontwikkelen van een innovatief product. Daarmee dragt kwalitatief onderzoek uitvoeren bij aan positieve verandering.

Direct Kennismaken?

Lotteke van Nimwegen
Teammanager | Director kwalitatief

lotteke.vannimwegen@marketresponse.nl

+31 6 39 75 17 11

Wij geven om jouw privacy

Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur- en marketingdoeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kunt je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe je contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als pagina-navigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.