
Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland – 5 juni 2025
Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is het grootste en langstlopende onafhankelijke onderzoek naar klantvriendelijkheid. Geen juryverkiezing, geen publieksstemmen, maar een continu objectief onderzoek naar de ervaring van echte klanten. Al 18 jaar halen we ruim 50.000 beoordelingen op voor bedrijven in 10 branches.
High-tech of human touch?
Is klantvriendelijkheid nog een menselijke eigenschap?
Op 5 juni maken we weer bekend welke bedrijven de meest klantvriendelijke bedrijven zijn in Nederland. En dit keer maken we er een groot feest van, want MarketResponse bestaat 40 jaar. Onder leiding van onze dagvoorzitter Ronnie Overgoor maken we hier een inspirerend inhoudelijk event van.
We leven in een tijd vol verandering. Technologie ontwikkelt razendsnel, klantverwachtingen schuiven op en de balans tussen menselijkheid en digitalisering staat continu onder druk. Juist daarom is het nu belangrijker dan ooit om je af te vragen: hoe blijf je als organisatie klantgericht in een wereld die nooit stilstaat?
Tijdens dit jubileumevent brengen we visionaire sprekers samen die je meenemen in de toekomst van klantbeleving. Verwacht scherpe inzichten, verrassende perspectieven en inspiratie waar je echt mee verder kunt. Geen grote woorden, maar concrete inzichten. ’s Middags is de inspiratiesessie, ’s avonds een feestelijke borrel met hapjes en drankjes.
Sprekers
Dafne Schippers – voormalig Olympisch atlete
Dafne opent ons jubileumevent. Als olympisch atlete weet zij hoe cruciaal het is om te sturen op data én menselijke kracht. In haar carrière waren milliseconden en inzichten uit data het verschil tussen zilver en goud. Net als in de topsport draait klantvriendelijkheid vandaag om snelheid, maatwerk en het vinden van de juiste balans tussen technologie en menselijkheid. Dafne deelt hoe je prestaties blijft verbeteren in een wereld vol verandering — een inspirerend begin van een dag vol inzichten. Haar missie? Mensen in beweging krijgen en laten ervaren hoe vitaliteit en een positieve houding de sleutel is tot succes.
Erik Vercouteren – Director Customer & Partner Experience bij bol:
Hoe bol elke transactie terug moet verdienen
Hoe blijft een online platform zonder fysieke winkels of eigen bezorging tóch al jaren hoog scoren op klantvriendelijkheid? Volgens Erik Vercouteren, Director Customer & Partner Experience bij bol, is dat geen toeval: “Great customer experiences don’t happen by accident.” Tijdens het jubileumevent deelt Erik hoe bol klantgerichtheid verankert in strategie, cultuur en technologie. Van het actief wegnemen van frictie in de customer journey tot het slim inzetten van AI zonder het menselijke aspect te verliezen. En waarom bol elke transactie opnieuw moet verdienen — met vertrouwen als sleutel.
Tamara Mom – Strategisch Marketeer Klantbeleving bij Volksbank
Liefde als motor voor je klantbeleving
De Volksbank kijkt verder dan NPS en onderzoekt wat klanten écht bindt. Samen met gedragswetenschappers van de Radboud Universiteit ontwikkelden ze de KlantRelatieScore (KRS): een meetinstrument dat inzicht geeft in klanttevredenheid, vertrouwen én merkliefde. Meer gelaagdheid, meer betekenis – en concreet zicht op welke knoppen je als organisatie kunt inzetten om klantbeleving te versterken.
Programma
Datum: 5 juni 2025
Locatie: CitySense aan de St.-Jacobsstraat in Utrecht (het voormalige Jacobi Theater)
Inhoudelijk programma: 14.00 – 17.30
Feestelijke borrel: 18.00 – 21.00
Reserveer vast een plek en meld je aan.
Alvast de sfeer van het evenement proeven? Bekijk hieronder de aftermovie van vorig jaar.
Bekijk de aftermovie van 2024

Laat je inspireren door de KLANT van 2024!
Elk jaar brengt MarketResponse tijdens het event weer een nieuwe editie van ons glossy magazine KLANT uit. Hierin lees je alles over klantvriendelijkheid, hoe het onderzoek wordt opgebouwd, interessante artikelen en interview van winnaars en nog veel meer. Laat je inspireren en download hier de editie van vorig jaar.

Download het KLANT Magazine
In het magazine KLANT zijn alle branchewinnaars te vinden, plus de interviews met de winnaars en de achtergronden en ontwikkelingen van het grootste, onafhankelijke onderzoek van Nederland naar klantvriendelijkheid.
"*" geeft vereiste velden aan