Rituals, de overall winnaar Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2021
MarketResponse monitort sinds 2007 hoe bedrijven presteren op klantvriendelijkheid, met als hoogtepunt de jaarlijkse bekendmaking van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Geen jury, geen nominaties, geen stemmingen, maar een score op basis van onafhankelijk marktonderzoek onder consumenten.
Rituals is in 2021 het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. Klanten geven Rituals een dikke acht. Nummer 2 op de ranglijst is bol.com, nummer 3 is het goede doel KiKa. De coronacrisis heeft in 2021 een duidelijk effect op de resultaten. Hoewel consumenten zien dat veel bedrijven echt wel hun best doen, scoren de meesten duidelijk lager dan vóór de crisis. Vooral de laatste maanden van 2021 zijn klanten minder vergevingsgezind. Rituals slaagt er volgens consumenten wél in een hoog niveau vast te houden. Ze prijzen vooral de medewerkers, die zijn vriendelijk én geven goed advies.
De top tien van 2021
