Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten

Data driven marketing

09-02-2019
Datagedreven marketing

Of je nu meer succesvolle (online) marketingcampagnes wil draaien, je klantendata beter wilt segmenteren of je hele data driven marketing strategie en -automation met onze experts wilt opzetten – wij staan voor je klaar je te helpen op weg naar een data driven organisatie. Dankzij ons 3-stappenplan brengen we binnen no-time meer structuur aan in je big data marketing. Die stappen kun je apart of in één keer met ons uitvoeren. Hieronder vind je cases van projecten die we hebben uitgevoerd bij tevreden klanten.

Stap 1

Eerst gaan we jullie kansen onderzoeken voor database marketing. We analyseren onder meer de beschikbare klantdata, brengen doelgroepen in kaart en kijken aan de hand daarvan waar jullie kunnen winnen en via welk soort businessmodel. Een compleet marketing database dus.

Stap 2

Zijn we het eens over de kansen, de doelgroepen en het businessmodel voor datagedreven marketing? Dan kunnen door middel van data factbased beslissingen gemaakt worden, zoals het bepalen van de propositie. Deze is dan eenvoudig af te stemmen op de gestelde doelgroepen.

Stap 3

Staat de propositie als een huis? Dan gaan we de omgevingen voor customer intelligence en campagnemanagement inrichten. Zo zorgen we dat de klantkennis centraal en up-to-date blijft en dat campagnes optimaal uitgevoerd kunnen worden door middel van data driven marketing.

Doelgroepenkennis verdiepen met database marketing

Door het toepassen van doelgroep segmentatie en data enrichment met database marketing kun je je boodschap veel beter afstemmen op de ontvanger. Dit zorgt voor hogere conversies. Ook het analyseren van en inspelen op de contactmomenten binnen de klantreis, ondersteunt het optimaliseren van campagnes met database marketing.

Marketing automation implementeren

Data driven marketing automation kan pas ten volle benut worden als de systemen en data haarfijn op elkaar zijn afgestemd. Anders verdien je de investering niet terug. Bij dat afstemmen komt alleen heel veel kijken. Stap niet in de bekende valkuilen, maar laat je leiden door onze experts. Dit bespaart je een hoop tijd, geld en frustratie op weg naar een data driven organisatie.

Marketing automation finetunen

Veel organisaties hebben al flink wat systemen draaien. Helaas praat meestal niet alles optimaal met elkaar. Wij zorgen voor een naadloze centralisatie van datastromen en -processen in een marketing database waardoor Insights, voorspelmodellen en campagnes succesvol (en realtime) kunnen worden gecreëerd en verzonden en de groei naar een data driven organisatie, data gedreven marketing en big data marketing mogelijk wordt.

Marketing Data Science as a Service (MDSaaS)

Heb je behoefte aan specialisten die marketing data analytics koppelen aan data-science? Dat kan via ons unieke concept Marketing Data Science as a Service oftewel MDSaaS. Met MDSaaS heb je een gespecialiseerde en flexibele oplossing voor al je marketingdata-uitdagingen. Je kunt de data creatives van MarketResponse inschakelen voor data consulting zoals jij dat wilt. Op projectbasis of via een strippenkaart, voor korte of langere tijd, op afstand of op locatie. Bekijken onze MDSaaS mogelijkheden of lees meer in onze whitepaper.

Wij geven om jouw privacy

Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur- en marketingdoeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kunt je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe je contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als pagina-navigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.