Klanttevredenheidsonderzoek (KTO)
De beleving van je huidige klanten in kaart brengen en leren wat er beter kan.
Een klantrelatie is een belevenis. Vooral voor jouw klanten. Hoe bewegen ze zich door jouw organisatie en wat maken ze mee tijdens hun klantreis? Bevalt ze dat? Waar scoor je bonuspunten, waar gaat het mis? Hoe kun je klanten nog blijer maken en hun loyaliteit verder verhogen? Zodat ze blijven, extra aankopen doen en jou aanbevelen.
Klantloyaliteit is klantenbinding en klantbehoud. Het is belangrijk dat je weet wat aantoonbaar de klantenbinding versterkt. Door middel van klantenonderzoek weten wij waar je het verschil kunt maken, welke interacties cruciaal zijn om klanten te winnen, te behouden of te ‘upgraden’. We helpen je om van klanten echte ambassadeurs en fans te maken.
Download de whitepaper over onderzoek naar klantenbinding ‘In 10 stappen van klantgericht naar klantgedreven’.
"*" geeft vereiste velden aan
Je moet er zijn op de momenten van de waarheid in die klantreis of customer journey. Dat vraagt om volop klantbewustzijn binnen je organisatie. Want werken aan de klantrelatie is werken aan het klantbewustzijn. Met ons klantenonderzoek op het gebied van customer experience (CX) geven we je inzicht in de klantbeleving en de klantgerichtheid van je organisatie. Daarmee heb je een schat aan informatie in handen voor onder meer communicatie, innovatie en de inrichting van klantprocessen. En uiteindelijk voor blije en tevreden klanten, meer omzet en groei van je organisatie.
Wie de klant centraal wil zetten in de organisatie, moet de totale beleving van de klant inzichtelijk maken door middel van een onderzoek naar klantenbinding. Met (een combinatie van) CX-producten en gerichte adviezen, ondersteuning en workshops helpen we je de bewuste en onbewuste ervaringen van bestaande klanten in kaart te brengen en te verbeteren voor meer klantsucces.
Gerrit Piksen
Teammanager | Expert Customer insights